canadianstoory

Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av COLOUR Officiall - 1 oktober 2013 12:53

                                                       That bitch made me drunk - 2012/10/31    

Spencers perspektiv:

 

Skolan är lika tråkig som vanligt och den börjar redan om några dagar igen. Varför måste höstlovet vara så kort?

Innan jag hinner resa mig upp från sängen så plingar det till i mobiltelefonen.

"Kom till mitt halloweenparty klockan 21:00 så blir det fest! glöm inte att klä ut dig bitch =)" //Courtney.

- seriöst? viskar jag tyst för mig själv och kastar ner mobilen i sängen innan dörren smälls upp av min styvmoder Dominika.

- Spencer! dins systrar ska ha ett party ikväll och det måste vara rent här i huset! STÄDA DERAS RUM! beodrar hon.

- Men, jag städade där igår?

- INGA MEN! Gör som jag säger, annars går du ingenstans ikväll! säger hon starkt innan hon smäller igen dörren hårt efter sig.

Då är det bara dags att hämta damsugaren och moppen igen, vilket jag gör fyra gånger i veckan.

Det här livet stinker! 

Så fort jag kommit in till deras rum så fastnar min blick på det stökiga rummet. Katy och Beezus bara stökar ner hela jäkla tiden i sitt rum! dem är lika gamla som mig, tvillingar också men dem fattar inte hur man håller det lika rent som mig.

Jag behöver inte ens städa mitt rum en gång i månaden.

En knacking hörs bakom mig och jag släpper genast moppen och tittar bak på min bästis Jessica som ler mot mig.

- JESSICA! skriker jag och skratttar samtidigt som jag kramar om henne.

- Jag tänkte att du behövde hjälp med den här svinstian innan den stinkiga halloweenfesten, svarar hon med en aning sur blick i slutet av meningen.

- Men du behöver inte, svarar jag och pekar på det stökiga rummet.

- Jo det gör jag. Jag köpte några halloweenkläder på vägen hit om du är sugen på att testa några sedan? tvekar hon. Jag nickar sakta innan jag ger henne moppen. "ta du den så går jag iväg med dammsugaren" svarar jag och börjar att gå iväg med dammsugaren.

 

Kläderna är på och jag ser faktiskt ganska okej ut. Jag har bara en mask för ansiktet och en röd klänning på mig, jag låter mitt ljusbruna hår hänga ner på ryggen.

- Så vacker du är bästis, säger Jessica som klappar mig på huvudet. " du är, svarar jag med ett leende.

- Haha, ska vi gå till den där tönten nu? frågar hon. Mitt svar blir en nickning och vi smyger ut genom balkongen så att inte Dominika märker någonting.

Vi springer i våra klackar bort från huset och ut mot trotoaren. "du vet väll om att det alltid finns alkohol på hennes fester va?" frågar Jessica mig. "va? jag dricker inte ändån" svarar jag i farten som vi springer i.

 

När vi kommer fram så hörs musiken ut genom alla högtalare. Grannarna borde inte bli så glada när någon har en jättestor fest plus när det är en dag kvar till halloween.

Jag och Jessica går direkt till snackset då jag hör en tjejröst bakom mig.

"så du kom ändå? det finns läsk där också" säger Courtney och pekar på ett bord på andra sidan trädgården.

- Här, ta min, säger hon och räcker mig en stor mugg som jag känner mig tvungen till att ta, sedan går hon förbi mig och bort till sin pojkvän som jag inte ens vet vad han heter. Deras läppar möts och killen kollar rakt på mig och vinkar åt mig bakom Courtneys rygg. Jag vinkar bara tillbaks och vänder mig sedan om.

 

Justins perspektiv:

 

Den där tjejen är jävligt het. Eller man ser inte ansiktet men annars ser hon ganska trevlig ut. Hon ser inte alls lika retlig ut som Courtney. Courtney är egentligen ingen tjej jag älskar så där jätte mycket utan anledningen till varför jag faktiskt är tillsammans med henne är för att hon nästan är lika populär som vad jag är.

- Justin det finns vodka om du vill ha? säger hon och tittar rakt in i mina ögon. " nää jag har ingen lust att dricka något idag, svarar jag och hennes blick blir en aning förbannad.

- Ett glas Bieber?

- Jaja okej sen, svarar jag och knuffar mig förbi henne och går längre bort ifrån folket och sätter mig på en bänk vid poolen för att ta upp mina cigaretter som jag egentligen bara röker upp för att vara cool inför alla andra även om det är hur töntigt som helst.

Den där tjejen med röd klänning går bara till läsken och vodkan hela tiden. Har hon inte insett att det faktiskt är läsk blandat med vodka? Bara inte Courtney har lurat in henne att bli full som hon gjorde med mig för några månader sedan bara för att få ett ligg, vilket hon fick också. Därför tänker inte jag bli full bland tjejer igen.

Tjejen med röd klänning gör en min när hon insett att hon bara tagit vodka men hon vågar väll inte spotta ut det så hon låter vätskan åka ner i halsen.

 

Det har gått två timmar nu och jag har mest bara blivit jagad av tjejerna som vill ta ett ligg med mig eller börja hångla med mig.

Courtney är ingenstans! jag har letat igenom hela huset och trädgården!

Det ända jag ser är fulla människor som håller på att dö och... och tjejen med röd klänning som har en kille framför sig som försöker att dra av henne kläderna. Mina steg blir snabba när jag springer emot dem och jag slår till killen på käften när jag nått fram. Tjejen lämnar ifrån sig ett skrik. Jag hinner fånga henne i min famn innan killen rör henne igen.

- FAN BIEBER! skriker han och masserar sitt ansikte. "FÖRLÅT ZACK MEN RÖR HENNE IGEN OCH DU DÖR!" skriker jag åt honom och sparkar honom på foten innan jag bär upp henne i famnen och går iväg med tjejen.

Hon tittar rakt upp på mitt ansikte men jag tittar bara rakt fram när jag går och går raka vägen ut från området och ut mot gatan där jag ställer henne.

- Vill du att jag följer dig hem? frågar jag. 

- Vill du det? frågar hon och trillar ner på marken.

- glöm den frågan, du är ju full. Jag kör dig istället. "men jag har sagt till min styvmamma att jag ska sova hos Jessica inatt och jag får inte komma hem för mina systrar har party där" säger hon och tar sig upp med hjälp av att klättra på min kropp. " vet du vad, vi går hem till mig så får du väll sova där eller något så löser vi det, svarar jag och tar tag i hennes hand innan vi börjar att gå.

- Jag har ju inga nattkläder och jag vet inte vem du är eftersom att du har målat ansiktet vitt, svarar hon och småjoggar efter mig eftersom jag går så fort. "det lär du få veta sen" svarar jag bara och öppnar min bil med hjälp av en knapp på min nyckelring.

- Hoppa in i bilen, säger jag och öppnar dörren till den högra sidan. Tjejen hoppar in och jag sätter på henne bältet innan jag stänger dörren och sätter mig vid ratten då min telefon avbryter mig från att sätta igång bilen.

"Justin!! Courtney är borta! alla har letat och hennes telefon ligger mitt ute i skogen!" skriker min bästa vän Ryan.

- Ryan jag har fan inte tid för att leta efter henne! hon hånglar väll med någon annan kille någonstans, hörs sen, säger jag och slänger på luren.

- Jag såg att någon kille drog iväg Courtney mot skogen innan. Hon skrek i skogen men musiken var för hög för att folk skulle höra henne, han hade en pistol i handen, hörs tjejens suck.

 

Spencers perspektiv:

 

Killen rycker till över det jag nyss sakt till honom, jag antar att det är Courtneys bästa killkompis.

- Vad sa du!!? säger han stressat och tittar rakt in i mina ögon. Jag rycker på axlarna och lutar mitt huvud mot fönstret. "Courtney är ändå en bitch så vill inte prata med henne, Justin är en idiot som är tillsammans med någon som bara utnytjar honom, suckar jag.

Han tittar oförståenligt på mig och svarar "vi talar om det när du inte är full som stryk"

- Hah, det är Courtneys fel, skrattar jag.

 

Han stannar bilen och hoppar ut ur sin sida av bilen innan han går över till min sida för att öppna dörren åt mig. Men när han knäpper upp bältet så känner jag lukten av rök. Rök från cigaretten han har i munnen.

- Det är sexigt med killar som röker, svarar jag och suckar sorgset. "eh va? säger han och skakar sedan på huvudet och bär ut mig ifrån bilen innan våra steg rörs över asfalten mot det stora huset som jag mycket väl känner igen, men jag vet inte varför.

Han släpper inte sin cigarett utan han har den i munnen ända tills vi kommit upp på hans rum då han sätter sig i sängen och tar ut den från munnen för att blåsa ur röken rakt ut i rummet som inte alls luktade rök innan.

Det är stort med ett brunt trägolv, en säng och många fönster med en balkongdörr.

- Ta en tröja eller något av mig i min hylla bakom dig, säger han och andas in rök i munnen, men andas ut det igen och det åker rakt i ansiktet på mig.

En nick rörs på mitt huvud och jag går sedan mot hans klädhylla för att ta ut en tshirt. Det blir istället en svart kort tshirt. Masken har jag ännu inte tagit av ifrån mitt ansikte. "Asså den tröjan har jag typ svettats i mycket så det är typ min trängingströja, suckar han och blåser ur röken igen.

Jag kastar tillbaks den och drar istället av mig klänningen så den glider ner för mina ben, kliver över den och drar av mig klackarna. Killens ögon är storögda när han ser mina underkläder. Jag är inte som Courtney som brukar bära string och sånt så jag har ett par vanliga spets. "jag går in till badrummet och tvättar av det här" säger Justin ivrigt och kastar ut cigaretten genom fönstret innan han går iväg.

 

När han kommit tillbaka så har jag tagit av mig masken och han står och stirrar på mig när jag håller för mina nakna bröst. Jag drog nyss bort bh:n för att dra på en tshirt över.

- Justin? frågar jag

- Spencer? frågar han

Vi båda säger ett "omg" innan vi båda börjar att garva. "fan spencer, hur skulle jag veta att det var du? jag trodde du var någon söt liten tjej som älskar alkohol" flinar Justin och kramar om mig då jag tvunget måste släppa brösten.

- Du går ingenstans, du står och kramar mig annars ser du mina, öh mina

- tuttar, skrattar Justin i mitt öra.

Jag klämmer honom på rumpan då han lämnar ett "aj" ifrån sig.

Justin.... Justin har varit världens snällaste person mot mig förr, ända tills Courtney kom in i hans liv. Han var min bästa vän för något år sedan.

- Men du Spenc, vi har ju varit bästisar så jag har redan sett dem minst 100 gånger, säger han och kollar in i mina ögon.

- Ja men nu är du kändare och då är det pinsamt, säger jag osäkert.

- Du är fortfarande full så du borde nog sova nu, men imorgon blir allt som vanligt igen, okej? vi får träffas i smyg på kvällarna. Hur är det med dig annars då?

Jag kollar ner i golvet och fäller sakta en tår.

- Jag bor i ett jävla helvette där jag får städa och handla hela jäkla dagarna, jag är en slav för dem Justin! min mamma vill inte ha mig där och pappa är borta, mumlar jag.

Justin kramar om mig hårdare. "jag kommer till dig så ofta jag kan, ta på dig en tshirt beauty, jag måste få tag i min flickvän" viskar han som svar.

- Justin jag tror Courtney är död for det ur mig

___________________________________________________________________________________________________

Courtney DÖD? Jaha, så Spencer och Justin har varit bästa vänner innan O.o

Vad tror ni att Justin tänker göra med Courtney nu? Tror ni att Justin och Spencer kommer finnas där för varandra mer?

Kommentera så ses vi i nästa kapitel.

 


Presentation


Spencer är en tjej som har fått leva tufft i tre år i rad. Hon är bara 18 år men har ändå fått städa varje dag, plugga och ta hand om styvsystrarna varenda dag!
Hennes pappa stack ifrån hon och hennes styvmor av någon anledning som bara hennes styvmamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken gottesak tycker ni bäst om? =)
 Tårta
 godis
 glass
 kakor
 bullar
 marschmallows
 klubbor
 choklad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

he rich guy and the poor cinadrella girl


Ovido - Quiz & Flashcards